• Xây dựng và tăng cường chất lượng bên trong trường đại...

    Xây dựng và tăng cường chất lượng bên trong trường đại học, tại Đại học Cần Thơ nhằm phân tích hoạt động đảm bảo chất lượng bên trong của nhà trường, xây dựng và tổ chức hệ thống đảm bảo chất lượng bên trong,... từ đó cho thấy nền tảng vững chắc và tầm nhìn chiến lược của trường Đại học Cần Thơ.

     8 p caodangnghe 20/10/2018 22 1

  • Issues of Quality Assurance (QA) in LIS Higher Education in Pakistan

    The paper gives a brief account of the present scenario of post-graduate LIS programs, identifies the basic issues regarding quality library and information studies education (LISE) in Pakistan, and suggests the possible measures for QA in Pakistan. The multi-method approach was used to collect the data for this study based on survey, interviews, focus group, discussions with peers and observation and experience of the author.

     15 p caodangnghe 20/10/2018 19 0

  • Quality Assurance and Accreditation: A Glossary of Basic Terms and Definitions

    There has always been an individual and social need to improve the quality of life of people, including the quality of what they learn over many years of organized schooling, how they learn it, and why they learn it. Concerns about the quality of higher education are also not recent, being an intrinsic part of any discussion on the subject. Over the years, various developments have taken place relative to the assessment, monitoring, and improvement of the quality of different components of...

     119 p caodangnghe 20/10/2018 17 0

  • Training of Diplomats: Guarantee Training Effectiveness through use of the...

    Due to the increasingly vocal interventions of civil society actors and of multinational business actors, the scope of diplomacy has broadened from traditional state-to-state actors to state and the inclusion of non-state actors (Saner & Yiu, 2002) thereby resulting in a multitude of new challenges for Ministries of Foreign Affairs and traditional diplomats. Learning new skills and acquiring new knowledge is no longer a “nice to have”, it has become an absolute necessity for today’s...

     9 p caodangnghe 20/10/2018 3 0

  • Bài giảng Kiểm định chất lượng: Vai trò và thực tiễn

    Bài giảng Kiểm định chất lượng: Vai trò và thực tiễn nhằm giúp học viên hiểu rõ thế nào là kiểm định chất lượng, vai trò của kiểm định chất lượng và một số nội dung liên quan khác.

     37 p caodangnghe 20/10/2018 9 0

  • Báo cáo tóm tắt các mô hình đảm bảo chất lượng trên thế...

    Báo cáo tóm tắt các mô hình đảm bảo chất lượng trên thế giới và đề xuất bộ công cụ chỉ số thực hiện đánh giá chất lượng giáo dục đại học bằng E-learning sẽ giúp bạn đọc hiểu hơn về các mô hình đảm bảo chất lượng trên thế giới và tìm hiểu về bộ công cụ chỉ số thực hiện đánh giá chất lượng giáo dục đại học bằng E-learning.

     17 p caodangnghe 20/10/2018 10 0

  • Module 1: Making basic choices for external quality assurance systems

    This module is the introductory module to a series of five on EQA systems. Chapter 1 places EQA within the broader system of quality assurance at the national level. EQA adds a new function to quality assurance, which is understood here as a national function to be performed by higher education authorities. Chapter 2 then presents the now commonly-accepted three-stage model of EQA as well as a number of basic choices that must be made when designing an EQA system

     197 p caodangnghe 20/10/2018 8 0

  • Quality Assurance in Translator Training

    Following is a discussion of an approach to quality assurance based on the principles of Total Quality Management (TQM). This initial input represents a preliminary adaptation of the TQM philosophy to translator training. Its aim is to establish a road map for the training of translators and to provide some practical information and tools to help implement continuous improvements in translator-training programs.

     14 p caodangnghe 20/10/2018 8 0

  • Tổng quan về đảm bảo và kiểm định chất lượng giáo dục

    Tổng quan về đảm bảo và kiểm định chất lượng giáo dục do Phòng Khảo thí và kiểm định chất lượng Sở Giáo dục và Đào tạo Yên Bái thực hiện trình bày các nội dung sau: Quan niệm về chất lượng, các mô hình quản lý chất lượng, kiểm định chất lượng. Tham khảo nội dung tài liệu để hiểu rõ hơn về các nội dung trên.

     5 p caodangnghe 20/10/2018 24 0

  • Quality Assurance

    The overall goal of a well-designed and well-implemented sampling and analysis program is to meas-ure accurately what is really there. Environmental decisions are made on the assumption that analytical results are, within known limits of accuracy and precision, representative of site conditions. Many sources of error exist that could affect the analytical results, including sample collection methods; sample han-dling, preservation, and transport; personnel training; analytical methods; data...

     6 p caodangnghe 20/10/2018 20 0

  • Guidelines for the quality assurance of vocational education and training in...

    This document contains guidelines for the quality assurance of vocational edu-cation and training (VET) in Europe. The guidelines are based on research into quality assurance within case study institutions providing healthcare VET in six EU countries: Demark, Estonia, Germany, United Kingdom (England), Italy and the Netherland.

     12 p caodangnghe 20/10/2018 18 0

  • Quality assurance/Quality control for the U.S. Fish and wildlife service fish...

    The purpose of the QA/QC Program is to ensure the quality of the information and results generated by US Fish and Wildlife Service (USFWS) fish health centers (FHC) for fish health inspection and diagnostic assays. The personnel of each laboratory are to be familiar with the QA/QC Program described in this document, and implement its policies and procedures at all times.

     43 p caodangnghe 20/10/2018 7 0

Hướng dẫn khai thác thư viện số

Bộ sưu tập nổi bật